Cartea pe care nu o vreau

Spune si altora despre acest articol

Pe 1 ianuarie am comandat o carte, de pe amazon.co.uk, pe tema “Montessori” (asta pentru ca am incheiat anul 2014 cu dileme despre Montessori, dar despre asta intr-un alt post, curand). Cartea era vanduta de Bookshop4U si urma sa ajunga la mine intre 10 si 31 ianuarie. Perfect, nu aveam oricum nicio graba, toate bune.

Pe 16 ianuarie soseste colet, un plic de bule cu o carte in el. Deschid entuziasmata si gasesc o carte neagra, cartonata, numita “Ryan Adams and the Cardinals: A View of Other Windows”. Hm, ok, ma uit pe plic, da, e numele meu, e adresa mea. Inseamna ca au gresit cartea, au trimis altceva. Nicio problema, se mai intampla.

Ma pun la calculator si le scriu un mail scurt in care le spun cum comanda cu ID N pentru cartea Y a sosit dar din pacate produsul nu corespunde cu ce am comandat eu, si le spun numele cartii primite, intrebandu-i frumos (adica “could you kindly”) cum rezolvam situatia.

Mi se raspunde a doua zi: Va rugam sa ne spuneti ISBN-ul cartii primite. Si atat. Fara semnatura, macar sa stiu cu cineva vorbesc, fara alte detalii. Mi s-a parut complet irelevanta informatia solicitata, adica, atata timp cat nu am primit ce am comandat, ce conteaza ce cod are produsul gresit pe care l-am primit si al carui nume oricum deja il comunicasem?

In fine, cum nu ma costa nimic (in afara de cateva minute, dar asta e) sa le raspund la intrebare, le dau mail cu ISBN-ul si cu poza cu cartea primita, intrebandu-i din nou cum facem sa intru in posesia cartii comandate de mine. Mi se raspunde: “Vreti sa pastrati cartea primita? Va oferim 50% discount.”

In momentul asta m-a pufnit rasul! Mi s-a parut amuzant si enervant in acelasi timp, aveam senzatia ca vorbesc cu mine insami, ca la capatul emailului nu e un om rational care intelege ce spun. Raspund insa multumind pentru oferta dar refuzand-o, explicand ca eu chiar vreau cartea comandata si nu vreau sa o pastrez pe cea gresit primita. Si intreb, din nou, cand voi intra in posesia cartii comandate.

Mi se raspunde astazi: “Am initiat procedura de returnare totala a sumei platite. Puteti pastra cartea gratis.” Si atat! Nu tu semnatura, nu tu detalii despre nimic, nu tu scuze, explicatii, nimic!

Si in timp ce, la 9 jumate seara, picamarul din fata casei gaurea de zor asfaltul si ma impiedica sa dorm, ma gandeam ce sanse am sa ma inteleg cu cei de la Bookshop4U, sau daca mai are vreun rost sa incerc. Cred ca cel mai intelept este sa ma asigur ca am primit suma platita inapoi pe card si apoi eventual sa vand cartea cea neagra si cartonata (pe ebay, unde una noua e 15 GBP; sau pe amazon, unde vad ca as primi in schimb un voucher de 1.06 GBP).

Si acum, ca am terminat povestea si s-a oprit si picamarul ca e trecut de 10 seara, ma intreb, inainte de a merge la culcare: ce recenzie si cate stelute sa le las celor de la Bookshop4U pe amazon?

Spune si altora despre acest articol

Leave a Reply

Your email address will not be published.